Vi anbefaler at du melder skaden så raskt du har fått kjennskap til den. I de fleste tilfeller vil fristen for å melde skade være maks ett år. Dette reguleres av forsikringsavtaleloven.
Hvilke skader må jeg politianmelde?
Normalt krever vi at skader som følge av brann, tyveri, innbrudd, hærverk, ran, overfall og veskenapping meldes til politiet.
Hvem kontakter jeg for å melde skade?
Du kan melde skade på nettsidene våre eller ved å ringe oss på 55 15 36 00.
Hvor lang behandlingstid må jeg regne med (etter at jeg har meldt skade)?
Behandlingstiden varierer med type skade, sesong og hvor omfattende skaden er. Kontaktpersonen din på oppgjør kan fortløpende oppdatere deg om saken din.
Hva er mitt produktnummer?
Du finner produktnummeret på forsikringsbeviset ditt. Det er referansenummeret til den aktuelle forsikringen i avtalen din.
Hvilken dokumentasjon trenger jeg når jeg skal melde skade?
Du trenger kun opplysninger om skadedato, type skade, hendelsesforløp og opplysninger om deg selv. Eventuell dokumentasjon innhenter vi ved behov.
Husk likevel at jo mer informasjon vi får fra deg, jo enklere er det for oss å håndtere saken din raskt og effektivt. Derfor er vi glade hvis du har kvitteringer, oversikt over kostnader, fakturaer, bekreftelser på forsinkelser og liknende tilgjengelig når du fyller ut skademeldingen til oss.
Hva skjer etter at jeg har meldt skade?
Etter at skaden er meldt vil saken bli opprettet i vårt system. Du vil få en egen saksbehandler som vil ha ansvar for saken din. Saksbehandler vil etter kort tid gi deg informasjon om saksnummer, kontaktinformasjon og videre fremdrift i saken.