briefcase-business Created with Sketch. building-industry Created with Sketch. Slice 1 Artboard Created with Sketch. document-writing Created with Sketch. helmet-hardhat Created with Sketch. shop-building Created with Sketch. tall-building Created with Sketch. TrumfForsikringSvart@1x Created with Sketch. Group Created with Sketch.

Søk i feltet over...

- Slik kundebehandling skaper lojale kunder

Sharm El Sheikh

Å bli syk i et fremmed land er skremmende og forferdelig kjedelig. Da er det viktig å ha en god reiseforsikring med seg. Det fikk Ole fra Oslo erfare. 

45-åringen og samboeren Trude hadde gledet seg lenge. Jobb- og boligbytte hadde gjort at ferier ikke var blitt prioritert de siste årene. Men nå skulle de endelig på tur, til badebyen Sharm El Sheikh. 

Dårlig fra dag 1

Par på stranden på ferie

- Gleden var stor og forventningene høye da vi satte oss på flyet, sier Ole. 

De var klare for en rolig og avslappende ferie, uten for mange aktiviteter og utflukter. Sistnevnte slo til, men høyst ufrivillig. 

- Allerede den første dagen begynte jeg å føle meg uvel da vi var på stranden. Jeg måtte kaste opp og fikk diare, sier han. 

Neste morgen var det samboerens tur. Paret var fullstendig slått ut. 

Kontaktet lege og Frende

- De første dagene prøvde vi å behandle oss selv, men det hjalp ikke. Da tok vi kontakt med hotellets lege som konstaterte magevirus og dehydrering. Han ga oss tre sprøyter hver, og en hel haug med tabletter. Samboeren min ble noe bedre, men jeg hadde ikke særlig effekt av det, sier Ole. 

Dagene gikk og formen deres var skral. I løpet av 14 dager kom de seg ut av hotellet tre ganger. Stort sett ble dagene tilbrakt i umiddelbar nærhet av et toalett. Ole var såpass medtatt at han ikke helt husker når han kontaktet Frende, men han tror han sendte en e-post etter legebesøket for å spørre hva som trengtes av dokumentasjon. Han fikk beskjed om å ta vare på alle kvitteringer fra turen. 

- Stumme av beundring 

- Når det gjelder Frendes behandling av oss er vi stumme av beundring. Vi samlet alle kvitteringer etter hjemkomst og gikk bort på posten rundt klokken 15 en ettermiddag. Dagen etter hadde jeg fått oppgjøret på konto. Det er meget imponerende, sier Ole. 

- Det sier seg selv at slik kundebehandling skaper lojale kunder. Hver gang noen snakker til meg om forsikringsselskaper forteller jeg denne historien og anbefaler Frende, sier Ole. 

Den ulykksalige turen til Sharm El Sheikh har ikke tatt fra paret reiselysten. I påsken var de igjen på reise, denne gangen til Gambia. Men også der var de noe uheldig. 

- Bagasjen min ble to dager forsinket på veien ned, men på grunn av den fantastiske servicen jeg fikk av Frende i Sharm El Sheikh lånte jeg klær og toalettartikler fremfor å belaste forsikringen igjen, sier han. 

Våre forsikringer