TrumfForsikringSvart@1xTrumfForsikringSvartaccidentaccount circle 1account circleaccount filesaccount find 1account group 4accountadd 1airplane cancelalarm soundambulanceanchoranimal footprintarrow rightbadge check 2badge questionball soccerbarnbinboat 2boatbone brokenbook open 4book paragraphbox forwardbox handle 1briefcase-businessbriefcase businessbriefcasebroken screenbuilding-industrybuilding industrybusiness man 2calendar 2camera 4cancer ribbon 2car firecar keycar lock Slice 1 caravancart filledcartcertificate 2Artboardchat bubble dotschat double bubble 4check 1check 3check badge filledcheck badgecheck circle 2check listcircle exclamationclosecoins 2construction shovelconstruction wallcontentcowcyberdiamond ringdisable signdocument-writingdocument writingdocumentsdove email forwardemail send 1email sendemailerrorfile add 2file bar graph editfile bar graphfile checklist editfile edit 2file hand 1file handfile line graphfile pdffile tablefirefolder editfolder filesfolder questionfrende logo hvitgarantigarantiglobe 2graph bar increasegraphsgroup editgroup favorite stargroup lockgroup protecthamburgerhard hatheadphoneheart angelheart handshakeheavy machineryhelmet-hardhathelmet hardhathelmet motorcyclehomehorseid card 1keyboardlist bullets 2location pinlock close 1logo facebooklogo instagramlogo linkedinlogo twitter birdmedical bedmedical cross snakemedical documentmessage bottlemobile phone brokenmobile phone portraitmopedmotorcyclemotorhomemousenavigation next 3navigation next 4pageparagraph_privatepencil circlepencil write 2percent badgeperson 1person add 1person edit 1person information 1person lock 1person protect 1person setting 2person subtract 1person upload 1person view 1person warning 1pet bonepet yarn ballphone call incomingphonepickup truckpiggy bankpoultryreportsearchserver timeout 128_husdyrsheepshield 7shop-buildingshop buildingshopping bag checkshovelsmiley frown 2smiley smile 2snowmobilesuccesstall-buildingtall buildingtask check 1task edittask upload 2teddytractortrailertraveltruckunregistered caruser chat 2vacationhouseview module 2vintage carwarning triangleGroupwheelchair pluswheelchair uwheelchairwindow application 5window list userwrap text side

Søk i feltet over...

- Fantastisk service fra Frende

Kofferter og ryggsekker på rekke

Da 16-åringen ringte bagasjeløs fra Sicilia var pappa Jan Andreas glad han hadde en god reiseforsikring. – Frende reagerte lynkjapt. Jeg har ikke opplevd bedre service noe sted, sier Jan Andreas Pettersen (49). 

Han hadde sendt sin 16 år gamle datter til Sicilia med en venninne og hennes foreldre. Det var juli måned, midt i fellesferien og de reisende var på jakt etter sol og sommer. Framme på den italienske øyen var bagasjen til 16-åringen borte. Trolig forsvant den ved en mellomlanding i Roma. 

Sicilia- Min datter ringte og fortalte at kofferten hennes var borte, som den eneste i reisefølget. Det var en stor rosa koffert, husker jeg. Jeg ringte først til flyselskapet. Det var utrolig vanskelig å få tak i dem, men da jeg kom gjennom fraskrev de seg alt ansvar, sier Jan Andreas. 

Lynkjapt med Frende

Da ringte han forsikringsselskapet. 

- Jeg kom kjapt gjennom på telefonen til Frende og fikk gitt beskjed. Derfra gikk det fort. Jeg fikk overført penger fra selskapet slik at datteren min kunne kjøpe inn det hun trengte og komme i gang med ferien sin. Det var fantastisk service, sier han. 

Ettersom bagasjen aldri kom til rette måtte far og datter melde inn hva som var i kofferten i etterkant av ferien. 

- Vi brukte lang tid på det, men det hadde ingenting med reiseforsikringen å gjøre. I en periode glemte vi det og så tok det litt tid å få oversikt over hva det hun hadde med seg faktisk kostet, sier pappaen. 

Ut fra internasjonale transportbestemmelser er det flyselskapet som er ansvarlig hvis bagasjen ikke kommer til rette. Er innholdet i bagasjen mer verdt enn erstatingen fra flyselskapet kan dette være dekket av reiseforsikringen. 

Penger på konto dagen etter

Omsider ble skademeldingen fylt ut og Jan Andreas tok kontakt med Frende. 

- Da fikk jeg snakke med den samme saksbehandleren. Jeg tror han husket saken og jeg hadde pengene på konto dagen etter. Forsikringsoppgjøret var eksemplarisk, sier Jan Andreas. 

Våre forsikringer