På 55 15 36 00 står vi klare til å hjelpe deg – når som helst, hele året.
Reiseskader kan i mange tilfeller behandles over telefonen. Ring oss så hjelper vi deg videre.
Blir du skadet, syk eller får andre problemer utenlands
Ring vår norsktalende døgnåpne vaktsentral, Falck Global Assistance, på +47 21 49 24 14.
Vi hjelper deg i kontakt med riktig lege eller sykehus i utlandet. Vaktsentralen har medisinsk personell som følger opp behandlingen og tilrettelegger det praktiske. Du slipper selvfølgelig å legge ut for behandlingen selv, når reiseforsikringen er i orden.
Kontakt politiet
Blir du utsatt for innbrudd, tyveri eller ran, ta umiddelbart kontakt med lokalt politi.
For at du skal få dekket tap fra forsikringsselskapet må du ofte kunne vise til en politianmeldelse. Husk derfor å få med deg en kopi av anmeldelsen. Er det grunner til at du ikke makter å kontakte politiet, anbefaler vi at du avklarer dette med oss.
Sperr kort
Meld også fra til din bank og kortselskaper så raskt som mulig for å sperre kort om de er borte.
Husk dokumentasjon og kvitteringer
Besøker du lege under oppholdet er det viktig å ta vare på all dokumentasjon og kvitteringer for utlegg, både til legebesøket og eventuelle medikamenter.
Hjelp legen å kontakte dine nærmeste
Mobiltelefoner har ofte en lagringsmulighet i kontaktene kalt ICE. Dette står for "in case of emergency", og er en internasjonal standard som hjelper helsepersonell å finne pårørende dersom du blir utsatt for en ulykke.
Husk også å holde familie og venner hjemme oppdatert på hvor du er og hvor du har tenkt deg.
Andre måter å kontakte oss på
Du kan bruke våre nettsider til å levere skadeskjema. Vi er også tilgjengelig på e-post og telefon. Slik er vår kundeservice.