Helseforsikring
Med helseforsikring får du behandling hos spesialist innen 10 virkedager. Fordi rask hjelp er viktig for å bli raskt frisk.
Med helseforsikring får du behandling hos spesialist innen 10 virkedager. Fordi rask hjelp er viktig for å bli raskt frisk.
Med appen Bli Frisk har du alt du trenger på telefonen. Det gjør det enkelt og fleksibelt å bruke avtalen når du trenger den.
Gjennom spesialistnettverket Best Care har alvorlig syke unik tilgang til Europas beste spesialister på blant annet hjerte og kreft.
Eksisterende lidelser dekkes, også hvis diagnose er avklart og behandling har startet. Du er dekket til 72 år, og livet ut med fortsettelsesforsikring.
Du kan velge mellom fire ulike dekninger for helseforsikring til dine ansatte. De er sikret behandling innen 10 virkedager.
Se hva de ulike dekningene innebærer i tabellen under.
Dekning |
Bredest dekning
Topp
|
Pluss | Basis utvidet | Basis standard |
---|---|---|---|---|
Ny medisinsk vurdering ved alvorlig diagnose
Konsultasjon hos ytterligere en legespesialist for ny medisinsk vurdering |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Medisiner ved sykehusopphold
Medisiner som er brukt under opphold på sykehus er dekket. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Krisepsykologi
Utgifter til psykologisk førstehjelp hos psykolog er dekket. Gjelder også dine ansattes nærmeste familie. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Rehabilitering
Utgifter til rehabilitering er dekket. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Kreftbehandling
Utgifter til undersøkelser hos legespesialist, operasjon, stråle- og cellegiftbehandling er dekket. Dine ansatte får hjelp til å finne det sykehuset i vårt nettverk som er best på sin kreftdiagnose. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Helpline
Helpline består av helsepersonell som vet hvilke spesialister som er gode på det dine ansatte trenger. Helpline booker time for dine ansatte, og bistår med bestilling av reise og opphold. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Dagkirurgi
Utgifter til operasjon er dekket. Eksempel på dagkirurgi er meniskoperasjon. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Behandling hos spesialist
Undersøkelse og behandling hos legespesialist og dagbehandling på klinikk eller sykehus er dekket. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Sykehusinnleggelse
Innleggelser på private sykehus, med og uten operasjon, er dekket. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Legetime på mobilen
I samarbeid med Eyr er medisinsk videokonsultasjon med allmennlege uten egenandel dekket for muskel- og skjelettplager, allergi, øye- og urinveisinfeksjoner, medisinske råd, sår, utslett og insektbitt. |
Inkludert | Inkludert | Inkludert | Inkludert |
Fysikalsk behandling
Behandlinger hos fysioterapeut, manuellterapeut, kiropraktor og naprapat er dekket. |
24 årlig | 24 årlig | 12 årlig | 5 årlig |
Behandling hos psykolog
Utgifter til psykolog er dekket. Inntil 12 behandlinger per hendelse. |
Inkludert | Ikke inkludert | Ikke inkludert | Ikke inkludert |
24-timers rådgivningstjeneste
En profesjonell rådgivningstjeneste er tilgjengelig for dine ansatte døgnet rundt. De kan snakke med rådgiver, psykolog, jurist eller økonom - selvsagt helt konfidensielt. Slik får de tatt tak i bekymringer før de blir til sykdom eller gir sykefravær. |
Inkludert | Ikke inkludert | Ikke inkludert | Ikke inkludert |
Kontakt oss på 55 15 36 00. Kundesenteret vårt står klare til å hjelpe deg - når som helst, hele året. Du kan også melde om en hendelse på nett.
En henvisning er en medisinsk vurdering og dokumentasjon på behandlingsbehovet ditt. Vi bruker henvisningen som utgangspunkt for å hjelpe deg med å finne riktig type undersøkelse og behandling. Videre trenger vi henvisningen for å kunne se om behandlingen dekkes av forsikringen.
Unntak for krav om henvisning: fysikalsk behandling og 24-timers rådgivningstjeneste.
Forsikringen dekker behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, manuellterapeut og naprapat.
Nei, forsikringen dekker kun medisiner og hjelpemidler som brukes som del av behandlingen på sykehus/klinikk. Medisiner og hjelpemidler som du kjøper selv blir ikke refundert.
Ja, du kan alltid velge behandling på privat sykehus/klinikk gjennom helseforsikringen som alternativ til timen du allerede har fått gjennom det offentlige. Når du har fått ny time gjennom helseforsikringen er det viktig at du avbestiller den opprinnelige timen i god tid, slik at du frigir plassen til den neste i den offentlige helsekøen.