Fra virkeligheten

- Et sjokk da huset brant

P1023158_behandlet.jpg
Det sier Halle Nered Heggli fra Hattfjelldal.

I mai 2018 opplevde 59-åringen marerittet da huset hans i Hattfjelldal brant ned til grunnen. I tillegg til bygningen gikk alt av innbo og personlige eiendeler tapt på noen få timer. 

- Det er klart det var et sjokk. Jeg satt på nattoget nordover da jeg fikk ble oppringt om at huset mitt brant. Jeg visste jo at det ikke var folk i huset, men det var veldig ubehagelig. Noe av det første jeg gjorde var å sjekke at forsikringen var i orden, sier Halle som fikk raskt kontakt med skadeavdelingen hos Frende.

- Her ble jeg godt mottatt og fikk den hjelpen jeg trengte. Kort tid etter brannen var det takstmenn på stedet for å se på skadene. Den første natta etter brannen overnattet jeg hos broren min, men jeg fikk kjapt leid meg et småbruk. Frende tok hele kostnaden med det, sier han.

P1023131_behandlet.jpg
Det eneste Halle Nered Heggli berget fra husbrannen var denne kaffekoppen. - Den har jeg beholdt som en påminnelse, sier han.


Raskt og greit

Grunnen til at Halle valgte Frende i sin tid, var at selskapet var representert lokalt og at han følte seg godt ivaretatt som kunde. Det føler han også etter husbrannen. I mars 2020, knappe to år etter brannen, flyttet hattfjeldalingen inn i det flotte tømmerhuset på den gamle branntomta. Han skulle sett at prosessen hadde gått enda raskere, men i disse dager venter han de siste fakturaene for byggeprosjektet.

- Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med måten Frende har opptrådt i saken. Kundebehandlingen er veldig god og de økonomiske oppgjørene fra selskapet er raske og greie. For meg er det vel så viktig som prisen jeg betaler for forsikringen, sier Halle som ikke har planer om å bytte forsikringsselskap med det første.


- Godt ivaretatt av selskapet

Det har heller ikke Karl Petter Moen fra Mosjøen. Da den pensjonerte bokhandleren fikk en taklekkasje i eneboligen hvor han og kona bor, gikk det bare ti dager før skaden var ferdig taksert og oppgjort fra Frende Forsikring. 

- Å få en skade er jo aldri særlig artig. Men du betaler jo for å være dekket, og da er det betryggende å kunne forholde seg til et selskap der du du føler deg godt ivaretatt. Som tidligere næringsdrivende innen handel, er jeg kanskje ekstra bevisst på god kundebehandling, og der er jeg imponert over Frende. For meg som kunde er det avgjørende med god kundeservice, sier Karl Petter. 

P1023115_behandlet.jpg
Karl Petter Moen fra Mosjøen setter pris på kundeservicen han har fått hos Frende. - For meg er det vel så viktig som pris, sier han.

Han og kona er totalkunder hos Frende og kommer nok til å fortsatt være det i overskuelig framtid.

- I Vefsn har det vært mye snakk om bankbytte de siste månedene, etter at bankene slo seg sammen. Jeg har ikke opplevd at det er snakk om å bytte ut Frende med andre forsikringsselskap, selv om den nye banken bytter leverandør. Jeg har snakket med mange som er så fornøyde med Frende at de kommer til å fortsette sine kundeforhold, sier han. 


Skal bli trodd

Konsernsjef Vegar Styve i Frende er godt fornøyd med de skussmålene selskapet får fra kundene på Helgeland.

- Frende skiller seg ut og er et annerledes forsikringsselskap. Når du ringer for å fortelle om et uhell er rådgiveren først opptatt av hvordan det går med deg, ikke hva skaden kommer til å koste, sier konsernsjefen. 

Som kunde får du trygghet, enkelhet og ryddige avtaler.

- Du er dekket for akkurat det du trenger, blir trodd og hørt om noe skjer - og ikke minst får du riktig oppgjør om uhellet er ute. Så lett skal det være, sier Styve. 

Vegar.jpg

Våre forsikringer