Skade på tingene dine

Når tingene du har med deg på reisen blir skadet ved et uhell dekkes dette med inntil 8000 kroner i løpet av forsikringsåret. Hvis du har frende ung dekkes det med inntil 5000 kroner.

Hvis skaden ikke kan repareres, dekker vi kjøp av tilsvarende ting. Husk å beholde tingene til vi har sett på saken din.

Dette trenger du for å melde skade

  1. BankID innlogging
  2. Datoen skaden skjedde
  3. Verdien på det som er skadet
  4. Merke, modell og alder på det som er skadet

Noe du lurer på?

Er mobilen skadet?

Reiseforsikringen dekker skade på mobil som oppstår ved et uhell. Vi prøver først å reparere mobilen din. Hvis den ikke kan repareres vil erstatningsmobil være et alternativ.



Samarbeidspartneren vår Conmodo bruker kun originale deler. Det betyr at du beholder garantien på mobilen din etter skade.

Les mer om skade på mobil

Har du både innbo uhell og reiseforsikring?

Hvis tingene du har med deg på reisen blir skadet ved et uhell, dekker vi det med inntil 8000 kroner i løpet av forsikringsåret.



Hvis du tror verdien på det som er skadet er mer enn 9500 kroner er det best om du melder skaden på innboforsikringen din hvis du har dette hos oss.

Er innsjekket bagasje skadet?

Flyselskapet er ansvarlig for bagasjen du sjekker inn. Derfor må du melde en slik skade til dem. Gjør det innen syv dager da flyselskapene kan ha tidsfrister.

Får du ikke skaden dekket av flyselskapet melder du skaden til oss som “skadet eiendel”.



Dyre ting som datautstyr, kamera og smykker skal ikke sendes i innsjekket bagasje og dekkes derfor ikke.