Forsinket transport

Hvis du på grunn av ekstraordinære forhold blir minst 1,5 time forsinket til en forhåndsbetalt transport, dekker vi utgifter for å ta igjen reisen din. Vi dekker også nødvendig overnatting.

Meld først fra til reisearrangør. Hvis de ikke dekker utgiftene melder du det til oss. Husk å ta vare på all dokumentasjon på forsinkelsen og utgifter du har hatt.

Dette trenger du for å melde skade

  1. BankID innlogging
  2. Datoen det skjedde
  3. Oversikt over utgifter og hva du får refundert andre steder
Meld skade

Noe du lurer på?

Kansellert eller forsinket transport?

Det er selskapet du reiser med som er ansvarlig for forsinkelsen. Derfor må du først melde fra til dem. 



Hvis du har bestilt hele turen med samme selskap er det de som skal hjelpe deg videre på reisen. Hvis du har bestilt fra ulike selskaper må du som regel ordne nye billetter og overnatting selv. 



Utgifter som ikke dekkes av reisearrangøren din kan du søke om å få erstattet hos oss.

Hva er ekstraordinære forhold?

Ekstreme værforhold eller ulykke som fører til kaos i trafikken.

Teknisk feil eller trafikkuhell når du reiser med offentlig transport.

Teknisk feil som krever berging av kjøretøyet du reiser med.

Hva er ikke dekket?

Vi dekker ikke mat og drikke når du er forsinket. Sjekk med reisearrangøren din hvilke rettigheter du har gjennom dem.

Vi dekker ikke forsinkelse på grunn av streik, lockout eller annen form for arbeidskonflikt, personalmangel eller konkurs.

Reisearrangøren din er lovpålagt å hjelpe deg med en del utgifter. Kontakt reisearrangøren og sjekk hvilke.