Forsinket innsjekket bagasje
Når bagasjen din blir forsinket på utreise kan du kjøpe nødvendige klær og toalettsaker for inntil 6000 kroner per person. Hvis du har frende ung er du dekket for inntil 3000 kroner per person.
Du må kjøpe tingene mens bagasjen din er savnet. Husk å ta vare på kvitteringene.
Dette trenger du for å melde skade
- BankID innlogging
- Datoen det skjedde
- PIR-rapport fra flyselskapet
- Oversikt over det du har tapt
Dette er ikke dekket av forsikringen
Vi dekker ikke utgifter til klær eller toalettsaker på hjemreisen.
Forsikringen dekker ikke bagasje som blir forsinket på grunn av streik, lockout eller annen form for arbeidskonflikt, personalmangel eller konkurs.
Noe du lurer på?
Hva er en PIR-rapport?
Når bagasjen din ikke kommer fram må du melde dette til flyselskapet ditt. Da får du en bekreftelse, som kalles for PIR-rapport. Denne må vi ha for å kunne dekke utgiftene dine.
Husk også å ta vare på kvitteringene for det du kjøper mens du venter på bagasjen.
Har bagasjen vært borte i mer enn tre uker?
Hvis du ikke har fått bagasjen din etter tre uker, må du kontakte flyselskapet på nytt. Du har krav på erstatning fra dem. Når du melder skaden til oss kan du melde den som «tapt eiendel». Dette gjelder både på ut- og hjemreise.