briefcase-business Created with Sketch. building-industry Created with Sketch. Slice 1 Artboard Created with Sketch. document-writing Created with Sketch. image/svg+xml Group 5 Created with Sketch. helmet-hardhat Created with Sketch. image/svg+xml shop-building Created with Sketch. tall-building Created with Sketch. TrumfForsikringSvart@1x Created with Sketch. Group Created with Sketch. image/svg+xml

Døgnåpen vaktsentral

Ring 55 15 36 00. Vi hjelper deg når som helst, hele døgnet. 

Om du er i utlandet, ringer du alarmsentralen på +47 55 15 36 00. Vi gir deg akutt hjelp ved alle typer skade, hele døgnet. 

Når det oppstår en skade eller en hendelse skjer er det viktig at du tar kontakt med oss. Enten det skjer noe på reise, med boligen eller hytta, med verdigjenstander, med bilen eller båten. 

Frende må også kontaktes ved uførhet, ulykke, sykdom eller dødsfall. 

Slik melder du skade

Klikk her for å registrere skade eller hendelse.

Når vi har fått meldingen tar vi kontakt med deg og hjelper deg videre. 

Døgnåpen direkte kontakt

Frende har også egne døgnåpne sentraler du kan ringe for å komme direkte til riktig avdeling når det gjelder bilskade eller reiseskade. 

  • Frende Veihjelp, hjelp ved bilskade i Norge (Viking / Falck): 55 15 39 99
  • Hjelp ved bilskade i utlandet: +47 21 49 30 54
  • Reiseskader i utlandet: +47 21 49 24 14 

Trygt skadeoppgjør

Frende Forsikring kommer ut i helt toppen på en rekke målinger, og vi er best når det gjelder! 

Dette viser tall fra EPSI Norge som hvert år gjennomfører en landsomfattende kundetilfredshetsundersøkelse i forsikringsbransjen. 

Vi takker alle våre kunder for gode tilbakemeldinger. Vi gir oss ikke med dette og lover å strekke oss enda lenger.

Frende har flest fornøyde kunder etter skade

Når uhellet først er ute, er det godt å vite at ditt forsikringsselskap tar deg på alvor. I Frende gjør vi alt vi kan for å sikre en trygg, korrekt og personlig behandling av skadesaken din. Den beste måten vi kan se om vi lykkes med dette er kundenes tilbakemelding. Resultatene i EPSI-undersøkelsen fra 2016 viser at Frende har de mest fornøyde kundene i landet etter et skadeoppgjør. 

Prøv oss du også – vi skal gjøre alt vi kan for at du også skal bli fornøyd.

Vi har lojalitetsbonus

Visste du at du automatisk får fem prosent rabatt på dine skadeforsikringer etter tre år som Frende-kunde? Lojalitetsbonus kaller vi det. Vi har ingen skjulte kostnader og en flat og åpen prisstruktur. Vi synes lojale kunder fortjener noe ekstra. 

Les mer om vår lojalitetsbonus og hvordan du får totalkunderabatt

Mer om resultatene fra EPSI-undersøkelsen 2016

Frende har Norges beste kundesenter

I Frende er vi opptatt av at du som kunde skal være fornøyd. Derfor er vi ekstra stolte over å vinne Kundeserviceprisen både i 2016 og 2017.

På Nord-Europas største kundeservicekonferanse, Call Center Dagene 2017, vant Frende Forsikring prisen for beste kundeservice innen forsikring. Dette er andre året på rad at Frende vinner prisen. 

Undersøkelsen er Norges største blindtest av kundesentre. I begrunnelsen for at Frende vant står det:

"Kundene kom raskt frem til hyggelige kundebehandlere som var svært gode i dialogen med kundene, spesielt på å lytte og snakke om produktene på en god måte og gi gode løsninger".

Les mer om Kundeserviceprisen 2017 på seeyou.no.

Tøff konkurranse

SeeYou har ringt 132 kundesentre i 16 forskjellige bransjer. Aldri før har flere selskaper blitt målt til Kundeserviceprisen. 

Alle kundesentrene har blitt observert uten varsel. Med såkalt "mystery calling" har ventetid, kompetanse, mersalg og avslutning blitt målt. 

Totalt har SeeYou gjennomført 3300 samtaler, fordelt på 25 samtaler til hvert kundesenter. Hver samtale har fått poeng for hvert stilte spørsmål, som til sammen utgjør en total poengsum. 

I 2017 fikk Frende hele 93,4 av 100 poeng og ble dermed kåret til beste kundesenter innen forsikring. Dette er en oppgang fra 91,1 poeng som var vinnerpoengsummen til Frende i 2016. 

Satser på medarbeiderne

- Rådgiverne våre får veldig gode tilbakemeldinger fra kundene. I Frende har vi et lite kundesenter hvor vi satser på medarbeiderne våre. Vi er opptatt av at kunden får individuell hjelp til det de faktisk trenger, og gir rådgiverne våre frihet under ansvar, sier Bjørn Bohne, som er leder for kundesenter utgående i Frende.

Få tilbud på forsikring

Prøv Norges best kundesenter du også! Vi hjelper deg gjerne med en gjennomgang av forsikringene dine. Hos oss får du riktig støtte og rådgiving så du vet at du har gjort et godt kjøp og er riktig forsikret.

Ta kontakt med en av våre dyktige forsikringsrådgivere og få tilbud på forsikring: