-
Hva er kontonummeret jeg skal betale til?
- Kontonummer til Frende Skadeforsikring: 3624.24.83787
- Kontonummer til Frende Livsforsikring: 3624.24.58871
- Kontonummer til Frende Skadeforsikring: 3624.24.83787
-
Hvordan oppretter jeg avtalegiro?
Du oppretter selv avtalegiroavtale i din nettbank. Hvis du ikke har nettbank, vil banken din kunne hjelpe deg med å opprette avtalegiro.
Vær oppmerksom på at du ikke får en samlet regning på skade- og livsforsikringer, det må opprettes avtalegiro for hver avtale.
-
Hvorfor har jeg mottatt faktura, selv om jeg har avtalegiro?
Det kan ta opptil to måneder før det automatiske avtalegirotrekket kommer i gang. I mellomtiden vil vi derfor sende ut vanlige giroer som må betales. Når avtalegirotrekket starter, vil du ikke lenger motta regning.
Hvis du har kjøpt skade- og livsforsikringer må du opprette egen avtalegiro for hver av disse.
-
Jeg har ikke mottatt trekkbeløp i min nettbank – hvorfor?
Kontakt din bank for å sjekke at avtalegiroavtalen er opprettet på korrekt kontonummer. Mulige årsaker kan være:
- det kan ta opptil to måneder før det automatiske avtalegirotrekket kommer i gang
- kontoen din er slettet
- kontoen din er ikke lenger i bruk
- du har byttet bank
- det kan ta opptil to måneder før det automatiske avtalegirotrekket kommer i gang
-
Jeg har 12 betalingsterminer – må jeg opprette avtalegiro?
Ja. I Frende har vi avtalegirotrekk ved månedlig betaling.
-
Hvorfor har antallet terminer på min skadeavtale endret seg?
Hvis du valgte 12 betalingsterminer i året da du kjøpte forsikringer hos oss, men ikke har opprettet avtalegiro innen tre måneder vil avtalen din automatisk endres til to betalingsterminer per år. Ta kontakt med oss hvis du vil endre antall betalingsterminer.
-
Hva skjer med avtalegirotrekket når jeg gjør endringer på min forsikringsavtale?
Hvis du gjør endringer som påvirker prisen vil beløpene på dine avtalegirotrekk endre seg i løpet av de neste månedene. Dette gjelder også hvis du har penger til gode.
Har du kjøpt en ny forsikring hos oss, vil du bli belastet for dette innen tre måneder.
-
Hvor kan jeg se detaljer om hva avtalegirotrekket gjelder?
Hvis du er elektronisk kunde (ikke får papirer fra oss i posten), finner du en detaljert fakturaoversikt på "Min side".
-
Kan jeg endre trekkdato på min avtalegiro?
Trekkdato for avtalegiro for dine skadeforsikringer settes automatisk til 20. hver måned. Hvis du vil kan vi endre trekkdato til mellom den 15. og 25. etter at avtalegiroavtalen er opprettet.
Trekkdato for dine livsforsikringer kan være mellom 15. og 20.
-
Tilbyr dere e-faktura?
Vi tilbyr dessverre ikke e-faktura foreløpig.
-
Får jeg ny giro ved endringer på min forsikringsavtale?
Ja. Hvis du får regningen din i posten får du tilsendt en ny når det gjøres endringer. Hvis regningen erstatter en tidligere utsendt faktura, vil følgende tekst alltid stå øverst: "Denne faktura erstatter tidligere utsendt faktura".
Har du penger til gode etter en endring vil vi fakturere deg for differansen mellom det du har til gode og utestående beløp.
-
Koster det noe ekstra å få forsikringsdokumentene mine i posten?
Ja. Hvis du vil ha forsikringsavtalen og vilkårene på skadeforsikringene dine tilsendt per post, må du betale et årsgebyr.
Er du elektronisk kunde, og det bare er fakturaen du får i posten, vil du ikke måtte betale årsgebyr.
Forsikringsdokumentene på livsforsikringene dine er bare tilgjengelig på "Mine sider".
-
Hvor mange betalingsterminer kan jeg velge på min livsforsikringsavtale?
Det er 12 terminer i året.
Hvis du betaler med avtalegiro eller direktetrekk påløper det ikke gebyr. På faktura sendt i posten vil du bli belastet 19 kroner per faktura.
-
Hvor mange betalingsterminer kan jeg velge på min skadeforsikringsavtale?
Du kan velge en, to, fire eller 12 terminer.
Det koster 26 kroner per termin. Dette gjelder både hvis du har trekk på avtalegiro og hvis du får tilsendt regning i posten.